Відзначається за ініціативою Всесвітньої організації охорони здоров’я з 1988 року, щоб ще раз нагадати всьому світу: курець губить своє здоров’я і здоров’я оточуючих, адже пасивне куріння не менш шкідливе, ніж активне. Тема 2020 року – «Захист молоді від маніпуляцій тютюнової індустрії та запобігання вживанню ними тютюну і нікотину».

2020_05_31_01

Від наслідків вживання тютюну щороку гине понад 8 мільйонів чоловік. Для підтримки своїх доходів тютюнова і суміжні галузі промисловості повинні постійно шукати нових споживачів, які прийдуть на зміну тим, хто помер від вживання цієї продукції.

За даними Державної служби статистики України, у Житомирській області 162,2 тисяч осіб у віці 12 років і старшому повідомили, що курять (15,8% до загальної кількості населення у віці 12 років і старшому до відповідної групи). За тривалістю куріння найбільший відсоток складають особи, які курять понад 20 років, найменший – 11-15 років. 46,7% осіб викурюють 6-10 сигарет за добу, 31,3% осіб –16-20 сигарет, більше 3,4% осіб – понад 20 сигарет за добу.

Ми прагнемо виховати покоління, вільне від тютюнової залежності, пасивного куріння і пов’язаних з ними хвороб і смерті.

Зробіть себе невразливими до маніпуляцій з боку тютюнової та суміжних галузей промисловості, дізнайтеся про їхню тактику, прийоми і шкоду, яку їхня продукція завдає здоров’ю.

Приклади маркетингових прийомів виробників тютюнових виробів і суміжної продукції, спрямованих на дітей і підлітків:

- використання понад 15 000 найменувань ароматизаторів, більшість з яких покликана зробити продукцію більш привабливою для дітей і підлітків;

- використання соціальних мереж і авторитетних мережевих користувачів для реклами тютюнової продукції (тютюнові компанії в соціальних мережах завалюють дітей і підлітків рекламною інформацією, яка набирає більше 25 мільярдів переглядів);

- спонсорство культурно-розважальних заходів;

- надання грантів на навчання;

- привабливий і сучасний дизайн виробів;

- прихована реклама в новинній і розважальній індустрії;

- роздавання безкоштовних зразків продукції;

- поштучний продаж тютюнових виробів, що робить їх більш доступними;

- розміщення продукції на прилавках на рівні очей дітей;

- демонстрація і реклама продукції поблизу шкіл.

У дітей і підлітків, що користуються електронними сигаретами, шанси почати курити справжні сигарети в більш пізньому віці не менше ніж у два рази вище в порівнянні з іншими однолітками.

Використання електронних сигарет збільшує ризик розвитку серцево-судинних та легеневих захворювань.

Нікотин, що міститься у рідинах для електронних сигарет, викликає вкрай сильну залежність і може завдати шкоди головному мозку дітей, який ще не повністю сформувався.

Куріння кальяну так само шкідливо, як і інші способи вживання тютюну. Кальянний дим токсичний. Він містить канцерогенні речовини.

Бездимний тютюн не є нешкідливим.

Куріння – дороге задоволення, за яке ви платите своїм зовнішнім виглядом і здоров’ям. До наслідків куріння також відносять неприємний запах з рота, пожовтіння зубів, старіння шкіри, порушення здоров’я легенів і роботи імунної системи.

Ми закликаємо всіх підвищувати рівень своєї поінформованості про шкоду куріння і сприяти вихованню покоління, вільного від тютюну.

Обласний центр громадського здоров’я